Jeugd

H.S.V. D.O.IJ. heeft helaas nog geen jeugdcommissie , wij als bestuur hebben wel de intentie om activiteiten te
 ontplooien om de jeugd meer aan de waterkant te krijgen .
 Mocht u bij het lezen van dit stukje geïnteresseerd zijn om ons hierbij bij te helpen , meld u zich dan bij het bestuur .
 Bij voorbaat dank .

De jeugdcommissie Doel:

Het begeleiden van de jeugdige vissers aan de waterkant en het verzorgen van wedstrijden de jeugd betreffende. Zij organiseren de clubkampioenschappen voor de jeugd en het jaarlijkse kampioenschap van Gaanderen als standaardevenementen voor de jeugd. Tevens verzorgen zij, indien er voldoende belangstelling is cursussen, i.s.m. de hengelsportfederatie De Oude IJssel, die jeugdige vissers leert hoe belangrijk het gedrag aan de waterkant is voor de vis en de natuur in zijn algemeenheid, respect te tonen voor al wat leeft, groeit en bloeit.
Ook de jeugd dient in het bezit te zijn van een jeugd vergunning om te mogen vissen. De kosten hiervan zijn € 12.50 voor de jeugd tot en met 13 jaar de overige jeugd van 14 t/m 17 jaar moeten een grote vergunning hebben kosten hiervan zijn € 27,50 Verkrijgbaar bij Trijntjes Dieren Wereld.

Jeugd beneden de 13 jaar die willen vissen met twee hengels kunnen een jeugd vispas aanvragen de kosten hiervan zijn € 12,50